Twój koszyk jest pusty

Wyszukiwarka

Sprzęgła EXEDY

LINIA SPRZĘGIEŁ SPORTOWYCH – „NORMAL SERIES ”

Normal Series jest dedykowana dla ostrych i ciężkich warunków jezdnych takich jak wyścigi aut seryjnych, rajdy czy trial. Dokonaj najlepszego wyboru sprzęgła do Twojego auta spośród serii Sports bądź Racing, w zależności od użytkowania i przeznaczenia.
 
 
EXEDY - Stage 1 :

Sprzęgło wyczynowe wyposażone w tarczę zbudowaną z organicznego materiału frykcyjnego, który odporny jest na uślizgi oraz uszkodzenia. Wzmocniony docisk zapewnia temu sprzęgłu niezbędną przy zmodyfikowanych silnikach wytrzymałość, przy jednoczesnym odczuciu jazdy jak przy sprzęgle fabrycznym. Wszystkie oferowane przez nas tarcze posiadają wysoko wyspecjalizowane sprężyny tłumiące, które redukują wstrząsy układu przeniesienia napędu.


Organiczna tarcza sprzęgła
W tym rodzaju tarczy użyte zostały najnowsze, bezazbestowe materiały charakteryzujące się wysoką odpornością na ciepło i idealnymi parametrami do przenoszenia wysokiego momentu obrotowego. Tego rodzaju tarcza jest idealna do jazdy z szybką zmianą przełożeń, zalecana do aut sportowych.
 
 
EXEDY Stage 1
 
 
EXEDY - Stage 2 :

Sprzęgła cerametaliczne EXEDY zostały specjalnie zaprojektowane by podołać przeciążeniom jakim poddawane są wysoko modyfikowane silniki. Cerametaliczny materiał frykcyjny EXEDY poradzi sobie z o wiele większym uślizgiem sprzęgła niż tarcza, w którą wyposażone są auta fabryczne. Wszystkie cerametaliczne tarcze dostarczane przez EXEDY posiadają wysoko wyspecjalizowane sprężyny tłumiące, które redukują wstrząsy przeniesienia napędu. Chroni to skrzynię biegów oraz resztę elementów układu przeniesienia napędu.

Grubsza tarcza cerametaliczna (S-Type) :

Grubsza tarcza sprzęgła S-Type dostarczana przez EXEDY posiada wyśmienitą zdolność do rozpraszania i odprowadzania ciepła za czym idzie dużo lepsza wytrzymałość i trwałość przy sprostaniu wymagającym osiągom. Seria produktów S-Type dedykowana jest zarówno dla aut użytkowanych na co dzień, jak i wyścigowych. Są one również montowane w autach rajdowych, gdzie wymagana jest zdolność do przenoszenia dużych momentów obrotowych i odporność na ciepło.

EXEDY Stage 2 (S-Type)
 


Cieńsza tarcza cerametaliczna (R-Type) :
Unikalna konfiguracja metali i cieńsza tarcza obniżają kompletną masę. (Bezwładność jest 30% niższa niż w fabrycznie montowanych sprzęgłach). W wyścigach samochodowych, gdzie tysięczne części sekundy mogą determinować zwycięstwo bądź porażkę, szybka zmiana biegów i błyskawiczna reakcja układu napędowego są bezcenne. Tego rodzaju tarcza jest idealna do użytku w wyścigach ulicznych.
 
EXEDY Stage 2 (R-Type)
 
 
 
 
LINIA SPRZĘGIEŁ SPORTOWYCH – „HYPER SERIES”
 
Sprzęgła klasy Exedy Hyper Series to wizytówka najnowocześniejszych osiągnięć japońskiej inżynierii samochodowej. Wszystkim, którzy interesują się "ekstremalną motoryzacją" nie trzeba przedstawiać produktów tej kategorii.

 
 
Seria Hyper Carbon D-Core


Sprzęgło Hyper Carbon D-Core Single
 
Hyper Carbon D-Core Single
D-Core jest nową generacją systemów sprzęgieł EXEDY. Rewolucyjny system sprzęgieł wykonanych z włókna węglowego stworzono w celu osiągnięcia maksymalnego komfortu i łatwości operowania. Głównym założeniem jest pochłanianie hałasu i wibracji pochodzących z silnika, wału napędowego i mechanizmu różnicowego. System D-Core zaprojektowano, aby chronić układ napędowy pojazdu poprzez absorbowanie i rozpraszanie „zrywów momentu obrotowego i siły napędowej” i jest szczególnie wydajny w pojazdach z 6-cio biegową skrzynią biegów.
Zaawansowana technologia i najwyższej klasy myśl inżynieryjna umożliwiła systemowi D-Core objęcie czołowej pozycji wśród układów przeniesienia napędu. Zastosowanie unikalnych materiałów frykcyjnych z włókna węglowego umożliwiło komfortowe operowanie sprzęgłem i żwawą zmianę biegów.

Sprzęgło Hyper Carbon D-Core Single to:
  • Użycie nowoczesnej osłony tłumiącej odpowiedzialnej za pochłanianie i rozpraszanie hałasu i wibracji.
  • Wysokie wysprzęglanie, mały wysiłek potrzebny do operowania pedałem i idealne dopasowanie sprzęgła są możliwe dzięki zastosowaniu zmodyfikowanej sprężyny
  • Ciche cięgno pasmowe zaprojektowane do zminimalizowania hałasu mechanicznego
 
  Sprzęgło Hyper Carbon D-Core Twin
 

 
Hyper Carbon D-Core Twin
D-Core jest nową generacją systemów sprzęgieł EXEDY. Rewolucyjny system sprzęgieł wykonanych z włókna węglowego stworzono w celu osiągnięcia maksymalnego komfortu i łatwości operowania. Głównym założeniem jest pochłanianie hałasu i wibracji pochodzących z silnika, wału napędowego i mechanizmu różnicowego. System D-Core zaprojektowano, aby chronić układ napędowy pojazdu poprzez absorbowanie i rozpraszanie „zrywów momentu obrotowego i siły napędowej” i jest szczególnie wydajny w pojazdach z 6-cio biegową skrzynią biegów.
Zaawansowana technologia i najwyższej klasy myśl inżynieryjna umożliwiła systemowi D-Core objęcie czołowej pozycji wśród układów przeniesienia napędu. Zastosowanie unikalnych materiałów frykcyjnych z włókna węglowego umożliwiło komfortowe operowanie sprzęgłem i żwawą zmianę biegów.

Sprzęgło Hyper Carbon D-Core Twin to:
  • Użycie nowoczesnej osłony tłumiącej odpowiedzialnej za pochłanianie oraz rozpraszanie hałasu i wibracji.
  • Minimalny wysiłek do operowania pedałem sprzęgła i zwiększenie średnicy tarczy do 225mm, sprawia że sprzęgło D-Core Twin jest idealne dla aut wyczynowych
  • W systemie D-Core zostały polepszone właściwości wysprzeglania przy niskich prędkościach przez zoptymalizowanie wagi i bezwładności sprzęgła.
  • Główne cięgno pasmowe emituje charakterystyczny dźwięk sprzęgła sportowego.
 
Seria Hyper Carbon

Sprzęgło Hyper Carbon Single Solid


Hyper Carbon Single Solid
Najcięższymi komponentami systemu są docisk sprzęgła, tarcza i koło zamachowe. Nasze sprzęgła karbonowe współpracują z udoskonaloną konfiguracją docisku i lżejszym kołem zamachowym ograniczającym wagę pojazdu.

Seria Hyper Carbon Single Solid to:
  • Lżejszy docisk sprzęgła , średnia/ciśnieniowa tarcza i koło zamachowe przyczyniające się do zwiększenia wydajności silnika.
  • Niewielka tarcza sprzęgła ograniczająca jej bezwładność ułatwiając wysprzęglanie.
  • Oryginalny, opatentowany model wysprzęglania (pull) EXEDY eliminujący konieczność użycia zestawu konwersyjnego. System ten jest wykorzystywany w następujących autach: Mazda RX7, Mitsubishi Evo Lancer, Nissan GTR and Subaru WRX.

Sprzęgło Hyper Carbon Multi Solid Twin i Triple
 

 
Hyper Carbon Multi Solid Twin
Dzięki znacznemu udziałowi włókna węglowego i odporności na wysoką temperaturę, środkowa warstwa frykcyjna, która bezpośrednio odpowiada za przeniesienie momentu obrotowego sprawia, że włókno węglowe jest doskonałym materiałem do budowy sprzęgieł aut klasy tunning. Sprzęgła Hyper Carbon Multi Solid posiadają wszelkie cechy charakterystyczne włókna węglowego wraz z odpornością na wysokie temperatury. Sprzęgła EXEDY są zaprojektowane tak, aby w niskich temperaturach zapewniać maksimum wydajności, a w wysokich temperaturach dostarczać wrażeń typowych dla jazdy sportowej. W każdym stylu jazdy sprzęgła karbonowe oferują wyśmienite doświadczenia użytkowe.
 
 
 
 
Hyper Carbon Multi Solid Triple
 
 
Hyper Carbon Multi Solid Triple
Żywotność sprzęgieł Hyper Carbon Multi Solid jest dwukrotnie wyższa niż konwencjonalnych sprzęgieł metalicznych co przyczynia się do oszczędności i rzadszych przeglądów technicznych. Materiały węglowe są wypiekane w temp. wyższej niż 2,000°C co ma przełożenie na właściwości rozpraszania ciepła. Włókno węglowe radzi sobie z ciepłem w znacznie lepszy sposób niż tradycyjne materiały metalowe. Wskaźnik pochłaniania ciepła jest 20 razy mniejszy niż w przypadku żelaza. Dzięki temu ograniczona jest możliwość wypaczenia tarczy w czasie jazdy i awarii układu napędowego. Włókno węglowe posiada nie tylko wysoką odporność na temperaturę ale również zmniejszoną lepkość, która ogranicza problemy z wysprzęglaniem.
 
 
Seria Hyper Single

Sprzęgło Hyper Single
 

Sprzęgło Hyper Single (fot. 2 sprzęgło złożone)
 
 
Hyper Single
 
Sprzęgło Hyper Single to:
  • Wysoki współczynnik frykcyjny, niskie zużycie, specjalny materiał odporny na ciepło (T5001) umożliwiający redukcję rozmiaru sprzęgła i zwiększenie wytrzymałości
  • Zwiększona wytrzymałość dzięki użyciu mocniejszej, mniejszej tarczy tłumiącej, która została specjalnie przeprojektowana na potrzeby sprzęgła Hyper Single.
  • Niższy poziom bezwładności niż w przypadku sprzęgieł montowanych fabrycznie, który umożliwia szybszą zmianę biegów, szczególnie w autach wyczynowych.
 
Seria Hyper Compe-D / Compe-R

Sprzęgła Hyper Compe-D Twin i Compe-R Twin
 
Hyper Compe-R
Jest to superlekka wersja wyczynowego sprzęgła serii produktów Multiplate (wielotarczowych). Zaprojektowane do bicia rekordu okrążenia wyścigów motorowych Gymkhana. Niezawodność jest zapewniona dzięki ponad rocznym testom w wyczynowych autach.

Seria Compe-R i Compe-D to:
  • Ultralekkie koła zamachowe o niskiej bezwładności
  • Lekki i niewielki system centralny. Lżejsza tarcza, która ulepsza wysprzęglanie i umożliwia szybszą zmianę biegów .
  • Nowy, aluminiowy docisk o wysokiej sztywności i niskiej bezwładności.
  • Nowa, lżejsza tarcza o niższej bezwładności
 
Seria Hyper Multi Plate

Sprzęgło dwutarczowe Hyper Multi Plate
 
Hyper Multi Plate Twin
 
Sprzęgło trójtarczowe Hyper Multi Plate
  • Podwójna tarcza może zostać wymieniona na potrójną wraz z wymianą tarczy i środkowego talerza.
  • Wzmocniona wytrzymałość i żywotność sprężyny dzięki zastosowaniu unikalnej powłoki podczas procesu produkcyjnego.
  • Wysoka odporność na ciepło i rozciąganie aluminiowego docisku sprzęgła.
  • Strefa „pół-wysprzęglenia” jest powiększona dzięki naszemu rewolucyjnemu rodzajowi ciągnionego docisku z funkcją amortyzacji.
  • Nowy materiał T5001 karbonowy o wysokim współczynniku frykcyjnym i wysokiej odporności na ciepło. Umożliwia to zmniejszenie rozmiarów sprzęgła i mniejszy wysiłek konieczny do użytkowania.
  • W celu ograniczenia cieplnej deformacji centralny talerz jest adaptowalny do podwójnego talerza, ta funkcja jest zwana „samopoziomującą funkcją” wpływa ona na jakość użytkowania i żywotność sprzęgła.
  • Zwiększona dokładność w równowadze dzięki centralizacji docisku sprzęgła.
 
 
Lekkie, wyścigowe koła zamachowe Exedy
 
Koła zamachowe EXEDY są w większości produkowane z jednolitych bloków chromu. Są one specjalnie zaprojektowane, by ograniczyć wagę i bezwładność oraz lepiej wykorzystać potencjał silnika. Główne rozwiązania techniczne dotyczą ulepszenia przepływu powietrza, który wpływa na proces chłodzenia sprzęgła. Zęby koła zamachowego są wytapiane z całym elementem, co w przeciwieństwie do tradycyjnego koła zamachowego, (w którym zębatka jest ściśnięta z całym elementem) , ogranicza możliwość oderwania ich od koła zamachowego. Może być to przyczyną zniszczenia, eksplozji koła ze względu na dwa różne współczynniki rozszerzalności (aluminiowe koło zamachowe wciśnięte na stalowy zębaty okrąg). Koła zamachowe EXEDY , zarówno kute , jak i te produkowane z kęsów stalowych przeszły pozytywnie testy inżynieryjne aż do 15.000 rpm (obrotów na minutę). Ich wytrzymałość jest gwarantowana do tego poziomu obrotów silnika.

 
Super lekkie, wyścigowe koło zamachowe Exedy
 
 
 
 
 
LINIA ORYGINALNYCH SPRZĘGIEŁ STANDARDOWYCH EXEDY ( OEM)
 
Exedy Corporation jest japońskim producentem najlepszych na świecie sprzęgieł nie tylko sportowych, ale i tych montowanych w samochodach użytku codziennego na tzw. Pierwszym montażu, czyli fabrycznie. Montują je fabryki wszystkich japońskich producentów ogólnoświatowych marek takich jak: Lexus, Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Suzuki, Subaru, Mitsubishi i innych, a także wielu europejskich i amerykańskich producentów aut.

 

 
Sprzęgła Exedy są więc bardzo znane i cenione na ogólnoświatowym rynku aftermarket, czyli części zamiennych jako numer 1 wśród wszystkich marek układów sprzęgła pod względem osiągów, jakości i zaawansowanej technologii, bezpieczeństwa i niekwestionowanej długiej żywotności.
Zestaw sprzęgła standardowego Exedy OEM

Promocje

Sprzęgło EXEDY FM022SD Hyper Multi Twin Subaru Impreza/ Forester

Sprzęgło EXEDY FM022SD Hyper Multi Twin Subaru Impreza/ Forester

Zestaw Sportowy sprzęgła EXEDY Racing Hyper Multi Twin FM022SD Dostępny od zaraz!

Stara cena: 6800,00 PLN
Cena: 6800,00 PLN

Do silników:...

Zestaw sprzęgła MBK2113

Zestaw sprzęgła MBK2113

Oryginalny Japoński zestaw sprzęgła EXEDY
Na zestaw składa się:
- Tarcza sprzęgła
- Docisk sprzęgła
- Łożysko oporowe

Cena: 1638,00 PLN
najlepsze sprzęgła do aut sportowych i codziennych